Heb jij wensen of goede ideeën over onze klantcommunicatie, zorgproducten of diensten? Denk je ook mee? Wij zijn benieuwd naar jouw mening.
Verzekerdeninvloed Zorgverzekering
Luisteren naar de wensen van verzekerden en ook laten weten wat we met die wensen doen. Voor zorgverzekeringen is er sinds 1 januari 2021 een nieuwe wet: Verzekerdeninvloed. Deze wet zorgt ervoor dat verzekerden inspraak hebben op de communicatie met klanten en afspraken met zorgverleners. Wil je meer weten over deze wet? Bekijk dan de informatie hierover op de website van de overheid. Wil je meer weten? Lees Lees hoe dit binnen Interpolis geregeld is.
Wij horen graag van verzekerden wat zij belangrijk vinden.
Wil jij met onze directie in gesprek over uiteenlopende onderwerpen, zoals ons zorginkoopbeleid of veranderingen in onze producten? Daar bij is onze Verzekerdenraad onmisbaar.
Kan ik ook meedenken over andere verzekeringen dan alleen de zorgverzekering?
Heb jij ideeën over hoe Interpolis haar klanten beter kan helpen en over hoe we beter kunnen communiceren? Of wil je meepraten over onderwerpen waar we mee bezig zijn? Meld je dan aan voor het Interpolis Glashelder Klantpanel.
Ik wil mij liever niet opgeven voor het klantpanel. Hoe kan ik dan toch een wens of idee aan Interpolis doorgeven?
Dat kan online via een formulier. Ook kun je een wens of idee voor de zorgverzekering via WhatsApp of telefonisch via de Interpolis Zorglijn doorgeven.
Wat wordt er gedaan met een idee of wens die ik heb voor de zorgverzekering?
Alle wensen en ideeën van klanten met een zorgverzekering worden vastgelegd. Regelmatig nemen we het overzicht van de wensen en ideeën door. Sommige pakken we direct op, andere kosten meer tijd. Niet alle wensen en ideeën kunnen we oppakken. Het is altijd een afweging van hoeveel verandert er voor klanten, hoeveel klanten hebben er voordeel bij en hoeveel kost het. We zetten in elk geval 2 keer per jaar een overzicht op onze website.
Welke wensen voor de zorgverzekering worden opgepakt?
Vanuit de wet Verzekerdeninvloed is het vooral belangrijk dat klanten meer invloed uitoefenen hoe we communiceren met klanten. Dit toetsen we al met het Interpolis Glashelder Klantpanel. En gaan we meer doen. Ook koppelen we uitkomsten terug. Naast communicatie zijn er meer belangrijke onderwerpen: het zorginkoop beleid en afspraken met zorgverleners.