Bij Interpolis gaan we uit van vertrouwen. Toch weten we ook dat een kleine groep mensen misbruik van dat vertrouwen maakt door fraude te plegen. Soms weten mensen niet precies wat fraude is. Wij hebben een fraudebeleid opgesteld om u hierover helderheid te geven. En om fraude actief te bestrijden.
Wat is fraude?
Onder fraude verstaan wij 'doelbewust Interpolis benadelen, zodat uzelf of een ander er beter van wordt’. Denk bijvoorbeeld aan:u geeft niet eerlijk antwoord op onze vragen;
Wat doen wij tegen fraude?
Bij het het aanvragen van een verzekering kunnen wij vragen stellen. Wij kijken of uw antwoord op deze vragen klopt met de informatie die wij hebben.
Wij leggen alle schademeldingen zorgvuldig vast. Als wij denken dat een melding niet in orde is, stellen we altijd een onderzoek in. Ontdekken we dat het gaat om fraude, dan kunnen we een aantal maatregelen nemen. Denk aan:
Fraude melden bij de politie
We voeren een actief aangiftebeleid. Zo zorgen we ervoor dat fraudeurs hun straf krijgen, in samenwerking met opsporingsinstanties. We doen aangifte:
Vragen over fraudebeleid
Heeft u vragen over ons fraudebeleid? U kunt uw vraag stellen via ons contactformulier.