Wij doen ons best om je klacht zo goed mogelijk af te handelen. Toch kan het voorkomen dat je het niet met ons eens bent.
Je vraagt een herbeoordeling schriftelijk bij Interpolis aan
In de herbeoordeling geeft je duidelijk aan waarom je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht. Binnen 5 werkdagen sturen wij je een bevestiging van je aanvraag voor een herbeoordeling. Wij geven binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie op je klacht.
Voldoet onze herbeoordeling niet aan je verwachtingen?
Kom je er samen met ons niet meer uit? Wordt het verzoek om heroverweging afgewezen of reageren wij niet binnen de gestelde termijn? Dan kun je hulp vragen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), het Europees ODR Platform of via de rechter.
Specifiek voor je Zorgverzekering
Voldoet onze herbeoordeling niet aan jouw verwachtingen?
Dan kun je jouw klacht laten toetsen door de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). De SKGZ werkt onafhankelijk en onpartijdig met als doel het helpen oplossen van problemen tussen verzekerden en hun zorgverzekeraar.
Je dient je klacht schriftelijk in of via www.skgz.nl. Maar let op: de SKGZ helpt je niet meer als een rechterlijke instantie je zaak in behandeling heeft of daar al een uitspraak over heeft gedaan. De SKGZ is het overkoepelende orgaan voor de Ombudsman Zorgverzekeringen en de Geschillencommissie Zorgverzekeringen. Met ingang van 1 januari 2008 brengt de Geschillencommissie niet alleen bindend advies uit voor de hoofdverzekering (basisverzekering) maar ook voor de aanvullende verzekeringen.
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
www.skgz.nl
Telefoon: 088 900 69 00
Fax: 088 900 69 06
E-mail: info@skgz.nl
Een klacht over Pensioenen kun je ook laten toetsen door de ombudsman Pensioenen
Dit zijn bijvoorbeeld klachten over de berekening van het pensioen, een afwijzing van een aanvraag voor een partnerpensioen of een onjuiste opgave. Kijk voor meer informatie op de website van de Ombudsman Pensioenen.