Wijziging doorgeven

Wil je je verzekering of gegevens wijzigen? We helpen je graag verder.

De meeste wijzigingen kun je online doorgeven.

Maak hieronder een keuze wat je wil doen. Wil je je zakelijke verzekering wijzigen? Dit regel je op onze zakelijke pagina.

Wat wil je doen?

Persoonsgegevens wijzigen
Zoals je adres, betaalgegevens en naam.
Verzekering wijzigen
Of het toevoegen van een verzekering.
Verzekering opzeggen
Overlijden melden

Doorlopende reis- of annuleringsverzekering

Wij werken samen met Rabobank. De doorlopende reis- of annuleringsverzekering wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Kortlopende annuleringsverzekering

Wij werken samen met Rabobank. De kortlopende annuleringsverzekering wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Kortlopende reisverzekering

Wij werken samen met Rabobank. De kortlopende reisverzekering wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Levensverzekering opzeggen

Het opzeggen van je levensverzekering regel je via jouw tussenpersoon. Wil je jouw verzekering opzeggen omdat je ontevreden bent? Dan horen we graag van je waarom je niet tevreden bent. Mogelijk komen we samen tot een oplossing. Neem ook hiervoor contact op met je tussenpersoon.

Persoonsgegevens wijzigen

Het wijzigen van je levensverzekering regel je via jouw tussenpersoon.

Levensverzekering wijzigen

Wil je het bedrag waarvoor je verzekerd bent aanpassen of je wil iets anders wijzigen? De mogelijkheden voor het wijzigen van een levensverzekering zijn soms beperkt door de fiscale wet- en regelgeving. Bij een verhoging van het risico moet je in bepaalde gevallen een nieuwe medische vragenlijst invullen. Het wijzigen van je levensverzekering regel je via jouw tussenpersoon.

Overlijden melden

Wij wensen je veel sterkte met jouw verlies.

Adres vanwege verhuizing

Wij werken samen met Rabobank. Je adres wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren.

Adres wijzigen

Wij werken samen met Rabobank. Het adres van je polis wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren.  

Andere verzekering

Wij werken samen met Rabobank. De schadeverzekeringen wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Andere wijziging

Wij werken samen met Rabobank. Je persoonsgegevens wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren.  

Auto vervangen door andere auto

Ga je een andere auto kopen? En verkoop je op dezelfde dag de auto die je nu hebt of ruil je de auto in? Dan wijzig je het kenteken van je autoverzekering. Wij werken samen met Rabobank. Je kenteken wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Dekking autoverzekering

Wij werken samen met Rabobank. De dekking wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Nog een auto verzekeren

Wij werken samen met Rabobank. Een nieuwe autoverzekering sluit je makkelijk af via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Regelmatige bestuurder

Wij werken samen met Rabobank. De regelmatige bestuurder wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Betaalgegevens wijzigen

Wij werken samen met Rabobank. Je betaalgegevens wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren.  

Dekking woonhuis- of inboedelverzekering

Wij werken samen met Rabobank. De dekking wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. 

Schadeverzekering opzeggen

Jammer dat je jouw verzekering opzegt. Wij werken samen met Rabobank. Je verzekering zet je makkelijk stop via de Rabo App of Rabo Online Bankieren.

Verbouwing doorgeven

Wijzigt jouw dakbedekking van dakpannen naar (kunst)riet? Of van (kunst)riet naar dakpannen? Dan moet je de verbouwing aan ons doorgeven. Wij werken samen met Rabobank. De dakbedekking wijzig je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren.

Alle andere verbouwingen hoef je niet aan ons door te geven. Ook het plaatsen van zonnepanelen niet. 

Adres wijzigen

Ga je verhuizen? Geef dit dan door aan je gemeente. Wij wijzigen dan automatisch je zorgverzekering. 

Geef je nieuwe adres wél aan ons door via Mijn Zorggebruik als je naar het buitenland verhuist en toestemming hebt voor vergoeding van vervoer naar de zorginstelling. En als je alleen een aanvullende verzekering bij ons hebt zonder basisverzekering. 

Andere wijziging

Je persoonsgegevens wijzig je makkelijk via MijnZorggebruik.

Betaalgegevens wijzigen

Bij een ZorgCompact zorgverzekering betaal je altijd via automatische incasso. Heb je een ZorgActief zorgverzekering? Dan kun je bij jaarbetaling kiezen uit betalen via acceptgiro of automatisch incasso. Bij maandbetaling betaal je altijd via automatische incasso.

Jaarbetaling wijzigen naar maandbetaling of andersom?

Je kunt je betaling wijzigen van jaarbetaling naar maandbetaling of andersom. Deze wijziging gaat in per 1 januari van het aankomende kalenderjaar. Dat is wettelijk zo bepaald. Je krijgt 1% korting bij jaarbetaling. Geef deze wijziging daarom wel vóór 1 januari aan ons door via Mijn Zorggebruik.

Betalingsregeling aanvragen.

Kreeg je een rekening voor je premie of eigen risico en kun je deze rekening niet betalen? Dan kun je een betalingsregeling aanvragen. Lees meer over de betalingsregelingen

Dekking zorgverzekering

Wij werken samen met Rabobank. Wijzigingen geef je door van half november tot uiterlijk 31 december. Dit doe je makkelijk via de Rabo App of Rabo Online Bankieren.

Kind toevoegen aan polis

Krijg je een kindje? De zwangerschap zelf hoef je niet aan ons door te geven. Meld jouw kindje na de geboorte wel zo snel mogelijk bij ons aan. Doe dit in ieder geval binnen 4 maanden. Zo voorkom je dat je de zorgkosten van jouw baby zelf moet betalen. De gewijzigde gezinssamenstelling kun je doorgeven via de Interpolis Zorglijn. Jouw kind is tot zijn of haar 18e verjaardag gratis meeverzekerd op je Interpolis Zorgverzekering. 

Mijn kind wordt 18 jaar

Vanaf de eerste maand na de 18e verjaardag van jouw kind moet er premie betaald worden voor zijn of haar zorgverzekering. Jouw kind kan een eigen verzekering afsluiten of verzekerd blijven op je polis.

Zorgverzekering opzeggen

Jouw verzekering kunnen wij stoppen per 1 januari.

Je kunt de opzegging aan ons doorgeven tot uiterlijk 31 december. Ontvangen wij je opzegging na 31 december? Dan kunnen we je zorgverzekering pas stoppen per 1 januari van het volgende jaar. 

In sommige gevallen mag je ook tussentijds je zorgverzekering opzeggen.

In de onderstaande situaties mag je tussentijds opzeggen:
  • Je kinderen worden 18 jaar.
  • Je kinderen gaan het huis uit.
  • Je kinderen gaan studeren.
  • Je gaat scheiden.
  • Je wordt militair.
  • Je moet in detentie, je zorgpolis wordt tijdelijk stopgezet en de aanvullende verzekering wordt beëindigd.
  • Je gaat wonen, werken of studeren in het buitenland.
  • Wij wijzigen de polisvoorwaarden of premie tussentijds in je nadeel. Is de wijziging vanuit artikel 11 tot en met 14 van de Zorgverzekeringswet? Dan kun je niet tussentijds opzeggen.

Opzeggen is niet mogelijk als je een premieachterstand hebt.

Het is wettelijk zo geregeld dat je niet naar een andere verzekeraar mag overstappen als je te laat bent met het betalen van je premie. Verzekeraars wisselen gegevens met elkaar uit over betalingsachterstanden. Zo kunnen zij de wettelijke regeling uitvoeren. Als je vóór 1 januari bij bent met betalen, dan kun je wel opzeggen.

Jouw opzegging regel je via een online formulier.

Als je je al bij een andere zorgverzekeraar hebt aangemeld, dan hoef je niets te doen. Jouw zorgverzekering wordt dan automatisch opgezegd bij Interpolis.

Veelgestelde vragen

Ik heb zonnepanelen laten plaatsen. Moet ik dit doorgeven voor mijn verzekering?

Als je al een woonhuisverzekering hebt en je laat zonnepanelen installeren, dan hoef je de woonhuisverzekering niet te laten aanpassen. Huur je de woning en heb je zonnepanelen op de woning laten plaatsen? Dan zijn je zonnepanelen standaard verzekerd op je Inboedelverzekering. Ook in dit geval hoef je de inboedelverzekering niet te laten aanpassen.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Dit ligt eraan welke verzekering je hebt. Bekijk per verzekering hoe je jouw adres wijzigt. 

Waarom kan ik mijn wijziging niet per e-mail of telefoon doorgeven?

Het wijzigen van je verzekering regel je via je tussenpersoon. Meestal is dit Rabobank. Jouw verzekeringen wijzig je dan eenvoudig online via Rabo Online Bankieren of via de Rabo App. Je kunt ook contact opnemen met Rabobank. Heb je een andere tussenpersoon? De contactgegevens van je tussenpersoon vind je op je polisblad.

Hoe wijzig ik mijn schademelding?

Foto's of documenten voeg je makkelijk toe in Mijn Interpolis of onze app. Wil je iets anders wijzigen? Bel ons dan. Wij helpen je graag.

Hoe wijzig ik mijn betaalgegevens van de schadeverzekering?

Voor de Alles in één Polis kun je kiezen voor maand- of jaarbetaling door middel van automatische incasso. Betaal je per jaar? Dan kun je ook via een rekening betalen. Heb je geen Alles in één Polis autoverzekering, maar een AutoBewust autoverzekering? Dan betaal je altijd per automatische incasso.
Interpolis en Rabobank

Wist je dat wij samenwerken met Rabobank?

Bij Rabobank regel je het afsluiten en wijzigen van je verzekeringen. Zodat wij ons kunnen focussen op het oplossen van je schade. Dat is onze samenwerking in een notendop.