In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden.
Heb je stormschade aan de verbeteringen van je huurwoning of koopappartement?
En moet je volgens het huurcontract of het reglement van de VvE de schade betalen? Dan is stormschade aan je woning mogelijk verzekerd op je inboedelverzekering. Er geldt wel een eigen risico van € 250,-.
In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden.
Een melding heeft spoed als je bijvoorbeeld niet meer in je woning kunt slapen, wonen of werken of als je extreme (water)overlast hebt.
Bel ons en wij zorgen dat een schadeherstelbedrijf binnen een half uur contact met je opneemt. Zij zijn binnen 2 uur bij je om te helpen. Bij een grote storm kan dit langer duren. Uiteraard mag je ook zelf een reparateur inschakelen.
Spoedreparatie
Een spoedreparatie mag je ook zelf uitvoeren. Je hoeft daarmee niet te wachten tot je ons gesproken hebt. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat je met herstel bezig bent en bewaar de nota’s van de kosten. Alle kosten van de noodvoorziening zijn verzekerd.
Om te kijken of het heeft gestormd gebruiken we de gegevens van het KNMI. Je schade is verzekerd vanaf een windkracht 7 op de schaal van Beaufort. Er is dan een windsnelheid van 14 meter per seconde of meer gemeten door het KNMI. Als het niet heeft gestormd, dan is je schade door wind niet verzekerd.
Je ontvangt de reparatiekosten van een boomchirurg of hovenier om de boom weer toonbaar te maken of we betalen de kosten van een nieuwe boom, struik of plant. We betalen de kosten van aanplanten niet. De maximale betaling voor schade aan bomen, struiken en planten is € 1.000,-.
Een boom dreigt om te waaien tijdens een storm
Wij betalen de kosten om een boom om te zagen voordat hij tegen je woning waait. De kosten om de boom daarna klein te maken of af te voeren, betalen we niet. Het eigen risico van € 250,- geldt niet voor het omzagen van de boom.
Afvoer van bomen en struiken of planten
Afvoerkosten betalen we alleen als afvoer noodzakelijk is om de schade aan je woning te herstellen. We betalen maximaal € 1.000,-. Is de afvoer niet noodzakelijk, dan betalen we de kosten niet.
Heb je door storm schade aan je dak? Probeer het dak dan zo snel mogelijk dicht te maken. We begrijpen dat het dichtmaken tijdens de storm niet gemakkelijk te regelen is. Kun je veilig je dak op gaan? Dek dan als noodoplossing de schade af met een afdekzeil.
Waait het nog steeds en hebben de herstellers het druk? En kan je hierdoor het dak niet op tijd waterdicht maken? Dan bieden we toch dekking voor de eventuele waterschade aan je woning en spullen.
We behandelen je storm- en waterschade als 1 schade. We brengen ook maximaal 1 keer het eigen risico in mindering op het schadebedrag.
Onze reparateurs nemen binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak. Na een storm zijn al onze herstelbedrijven bezig om de spoedgevallen op te lossen.
Ook bij ons nemen de wachttijden aan de telefoon en onze reactietermijnen na een storm flink toe. Het betalen van nota’s en behandelen van offertes heeft, naast het herstellen van schades door onze reparateurs, onze hoogste prioriteit. Door de grote drukte kan de reactietermijn oplopen naar enkele weken.
We hopen op jouw begrip en doen er alles aan om iedereen met schade zo goed en snel mogelijk te helpen.
Onze reparateurs nemen binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak. Ook ontvang je binnen 5 werkdagen een e-mail van ons met informatie over de reparateur die ingeschakeld is.
Heb je deze e-mail niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Dan ging er bij ons iets mis. Onze excuses daarvoor. Je hebt nu 2 keuzes:
De herstelbedrijven zijn extreem druk met alle stormschades. De meest urgente schades hebben bij hen voorrang. Een dakschade heeft bijvoorbeeld altijd voorrang op een beschadigde schutting. Daarnaast zijn sommige materialen op dit moment moeilijk te verkrijgen. Het herstel kan daardoor soms een aantal maanden duren.
Nee. Je hoeft je schade niet te melden als deze niet vergoed wordt. Bijvoorbeeld als je schade niet verzekerd is, er geen storm is geweest of de dagwaarde van je spullen lager is dan € 250,-. Voor stormschade geldt een eigen risico van € 250,-.
Kies je voor een eigen reparateur? Dan ontvangen we graag een offerte. Wij willen weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:
Passen de prijzen en tarieven bij de markt van dit moment? Dan ontvang je het bedrag van de offerte. Heb je een eigen risico? Dan halen we dat bedrag van de betaling af.
Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.
Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.
Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot 1 uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via e-mail? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.