Schade melden

Meld je schade eenvoudig online.

Wij staan voor je klaar. Ook voor het melden van diefstal of annuleren van een reis.
Heb je schade? Wij helpen je op weg.
Beantwoord een paar vragen over je situatie en ontdek wat wel en niet verzekerd is. We leggen je ook uit hoe het schadeproces werkt en delen andere handige informatie. Zo ben je goed voorbereid en kun je met een gerust hart je schade melden.

Online melden is makkelijker dan je denkt.

In 4 simpele stappen heb je het al geregeld.

Beantwoord vragen over je schade.

De meeste vragen hebben antwoordopties. Klik op het antwoord dat het beste past bij jouw situatie.

Vertel wat er gebeurde.

Omschrijf op jouw manier wat er gebeurde. Weet je niet alles? Geen zorgen, geef door wat je wel weet.

Foto's en documenten.

Voeg foto’s of documenten toe, als je dit wilt. Niet bij de hand? Voeg ze later toe in Mijn Interpolis.

Klaar? Klik op verzenden.

Wij nemen altijd telefonisch of per e-mail contact met je op. Dit doen we meestal binnen 48 uur.
Wil je weten welke schade verzekerd is?
Vraag alles over je schade aan onze chatbot. Zoals de hoogte van je eigen risico en wat je het beste kunt doen bij schade. Of bekijk welke veelvoorkomende schades verzekerd zijn.

Meld je schade eenvoudig online.

Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Scan de QR-code via je smartphone camera.
Download de Interpolis app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.

Of bel ons.

Wil je liever de schade telefonisch melden of heb je een vraag over een gemelde schade? Wij helpen je graag.
Bel ons
Vandaag bereikbaar tot 18.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland. En bij pech onderweg. Lees meer over de alarmcentrale.
Interpolis app

Meld je schade in de Interpolis app.

Al 150.000 keer gedownload.

  • eenvoudig foto’s van je telefoon uploaden
  • ontvang updates over de status van je gemelde schade
  • altijd toegang tot je polis, verzekeringen, groene kaart en meer

Veelgestelde vragen over schade:

Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade of diefstal melden?

Zo snel mogelijk. Geef je schade of diefstal online of telefonisch aan ons door.

Hoe werkt het schadeformulier?

Bij een ongeval of aanrijding vul je altijd een Europees Schadeformulier in, samen met de tegenpartij. Ook bij schade door een onbekende tegenpartij of door een dier waarvan de eigenaar onbekend is, vul je een schadeformulier in. Deze informatie is nodig voor de afhandeling van de schade. Heb je een vraag over het invullen of insturen van het schadeformulier? We leggen dit graag aan je uit.

Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.

Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.

 

Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot 1 uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via e-mail? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.

Wat moet ik doen als ik zelf de schade al betaald heb?

Meld je schade online of via de Interpolis app. Voeg de gemaakte kosten met de nota's aan de online schademelding toe. Is je schade verzekerd? Dan bekijken we of op de nota gebruikelijke tarieven en prijzen staan. Geldt er een eigen risico? Dan wordt dat van de betaling afgetrokken.

Hoe meld ik een juridisch geschil?

Meld je zaak of geschil eenvoudig online of telefonisch. Bekijk de contactgegevens van Achmea Rechtsbijstand >

Hoe meld ik een schade op mijn zakelijke verzekering?

Ook een schade op je zakelijke verzekering kun je online of telefonisch melden.