Prothesen voor armen en benen

Vergoeding 2025
Vergoeding 2024

Heeft u een prothese nodig? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een arm- of beenprothese. Deze hulpmiddelen nemen de werking van uw armen of benen helemaal of gedeeltelijk over.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief

100%

Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor een heup-, been-, of voetprothese in bruikleen bij een gecontracteerde leverancier.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met problemen aan armen of benen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een prothese voor schouder, arm, hand, been of voet
  • opladers en batterijen
  • hulp- en aanzetstukken
  • een stompkous, liner en sleeve

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw revalidatie-arts, physician assistent of verpleegkundig specialist. Deze moet werken volgens het protocol PPP-arm of -been.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming nodig voor:

  • een elektronische prothese
  • een prothese bij een niet-gecontracteerde leverancier

Voor een niet-elektronische prothese bij een gecontracteerde leverancier heeft u geen toestemming nodig. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. Uw leverancier beoordeelt uw aanvraag voor vervanging of reparatie. Een gecontracteerde leverancier weet of hij vooraf toestemming bij ons moet aanvragen. Een niet-gecontracteerde leverancier vraagt altijd vooraf toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een leverancier van prothesen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u alleen een vergoeding als u naar een leverancier gaat die een SEMH-gecertificeerd (Stichting Erkenningsregeling Medisch Hulpmiddelenbedrijf) certificaat heeft. En op basis van de erkenningsregelingen voor Orthopedische Instrumentenmakerijen (OIM).


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor een heup-, been-, of voetprothese in bruikleen bij een gecontracteerde leverancier.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met problemen aan armen of benen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een prothese voor schouder, arm, hand, been of voet
  • opladers en batterijen
  • hulp- en aanzetstukken
  • een stompkous, liner en sleeve

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw revalidatie-arts, physician assistent of verpleegkundig specialist. Deze moet werken volgens het protocol PPP-arm of -been.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming nodig voor:

  • een elektronische prothese
  • een prothese bij een niet-gecontracteerde leverancier

Voor een niet-elektronische prothese bij een gecontracteerde leverancier heeft u geen toestemming nodig. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. Uw leverancier beoordeelt uw aanvraag voor vervanging of reparatie. Een gecontracteerde leverancier weet of hij vooraf toestemming bij ons moet aanvragen. Een niet-gecontracteerde leverancier vraagt altijd vooraf toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een leverancier van prothesen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u alleen een vergoeding als u naar een leverancier gaat die een SEMH-gecertificeerd (Stichting Erkenningsregeling Medisch Hulpmiddelenbedrijf) certificaat heeft. En op basis van de erkenningsregelingen voor Orthopedische Instrumentenmakerijen (OIM).


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor een heup-, been-, of voetprothese in bruikleen bij een gecontracteerde leverancier.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met problemen aan armen of benen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een prothese voor schouder, arm, hand, been of voet
  • opladers en batterijen
  • hulp- en aanzetstukken
  • een stompkous, liner en sleeve

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw revalidatie-arts, physician assistent of verpleegkundig specialist. Deze moet werken volgens het protocol PPP-arm of -been.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming nodig voor:

  • een elektronische prothese
  • een prothese bij een niet-gecontracteerde leverancier

Voor een niet-elektronische prothese bij een gecontracteerde leverancier heeft u geen toestemming nodig. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. Uw leverancier beoordeelt uw aanvraag voor vervanging of reparatie. Een gecontracteerde leverancier weet of hij vooraf toestemming bij ons moet aanvragen. Een niet-gecontracteerde leverancier vraagt altijd vooraf toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een leverancier van prothesen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u alleen een vergoeding als u naar een leverancier gaat die een SEMH-gecertificeerd (Stichting Erkenningsregeling Medisch Hulpmiddelenbedrijf) certificaat heeft. En op basis van de erkenningsregelingen voor Orthopedische Instrumentenmakerijen (OIM).


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderZorgengeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor een heup-, been-, of voetprothese in bruikleen bij een gecontracteerde leverancier.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met problemen aan armen of benen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een prothese voor schouder, arm, hand, been of voet
  • opladers en batterijen
  • hulp- en aanzetstukken
  • een stompkous, liner en sleeve

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw revalidatie-arts, physician assistent of verpleegkundig specialist. Deze moet werken volgens het protocol PPP-arm of -been.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming nodig voor:

  • een elektronische prothese
  • een prothese bij een niet-gecontracteerde leverancier

Voor een niet-elektronische prothese bij een gecontracteerde leverancier heeft u geen toestemming nodig. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. Uw leverancier beoordeelt uw aanvraag voor vervanging of reparatie. Een gecontracteerde leverancier weet of hij vooraf toestemming bij ons moet aanvragen. Een niet-gecontracteerde leverancier vraagt altijd vooraf toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een leverancier van prothesen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u alleen een vergoeding als u naar een leverancier gaat die een SEMH-gecertificeerd (Stichting Erkenningsregeling Medisch Hulpmiddelenbedrijf) certificaat heeft. En op basis van de erkenningsregelingen voor Orthopedische Instrumentenmakerijen (OIM).


Vind een zorgverlener

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn
Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.
WhatsApp
Wij helpen je graag.
Stel je vraag over je zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens. 
Zorgkosten declareren
Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.