BAHA botverankerd hoortoestel op softband

Vergoeding 2025
Vergoeding 2024

Bent u slechthorend? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een BAHA. Een BAHA is een botverankerd hoortoestel. Een BAHA geeft geluidstrillingen via de botten door aan het oor. De BAHA op softband is voor jonge kinderen en voor mensen die niet geopereerd mogen worden. Krijgt u uw BAHA met een operatie geplaatst? Dan wordt dit vergoed als medisch-specialistische zorg.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief

100%

Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderZorgengeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn
Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.
WhatsApp
Wij helpen je graag.
Stel je vraag over je zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens. 
Zorgkosten declareren
Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.