Aangepaste stoel

Vergoeding 2025
Vergoeding 2024

Heeft u een aangepaste stoel nodig? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een aangepaste stoel. Als u problemen heeft bij het opstaan en zitten dan kan een aan functiebeperking aangepaste stoel uitkomst bieden.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief

100%

Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Bij een gecontracteerde leverancier leent u het hulpmiddel. U betaalt geen eigen risico. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier dan koopt u het hulpmiddel. U betaalt dan wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die thuis een stoel met bijzondere aanpassingen nodig hebben om te kunnen zitten of opstaan en zitten.

Wat krijgt u vergoed?

We vergoeden alleen stoelen met een of meer van de volgende aanpassingen:

  • specifieke polstering (zorgt voor drukverdeling)
  • een abductiebalk (houdt lichaamsdeel op zijn plek)
  • een arthodesezitting (zitting die bij de bovenbenen in 2 stukken verdeeld is)
  • pelottes voor zijwaartse steun (soort kussentje dat druk geeft op een bepaalde plaats)

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een aangepaste stoel ergens anders, bijvoorbeeld op uw werk of dagbesteding. U kunt hiervoor terecht bij het UWV.

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend arts, ergo- of fysiotherapeut.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Soms moet u zelf toestemming aanvragen met het aanvraagformulier hulpmiddelen. Bespreek dit met uw leverancier.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn voor mensen korter dan 1.50 meter is minimaal 2 jaar. Voor kinderzithulpmiddelen is de gebruikerstermijn 18 maanden. Moet het hulpmiddel binnen deze termijnen vervangen worden? Dan vraagt de leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor stoelen aangepast aan functiebeperking. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Bij een gecontracteerde leverancier leent u het hulpmiddel. U betaalt geen eigen risico. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier dan koopt u het hulpmiddel. U betaalt dan wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die thuis een stoel met bijzondere aanpassingen nodig hebben om te kunnen zitten of opstaan en zitten.

Wat krijgt u vergoed?

We vergoeden alleen stoelen met een of meer van de volgende aanpassingen:

  • specifieke polstering (zorgt voor drukverdeling)
  • een abductiebalk (houdt lichaamsdeel op zijn plek)
  • een arthodesezitting (zitting die bij de bovenbenen in 2 stukken verdeeld is)
  • pelottes voor zijwaartse steun (soort kussentje dat druk geeft op een bepaalde plaats)

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een aangepaste stoel ergens anders, bijvoorbeeld op uw werk of dagbesteding. U kunt hiervoor terecht bij het UWV.

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend arts, ergo- of fysiotherapeut.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Soms moet u zelf toestemming aanvragen met het aanvraagformulier hulpmiddelen. Bespreek dit met uw leverancier.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn voor mensen korter dan 1.50 meter is minimaal 2 jaar. Voor kinderzithulpmiddelen is de gebruikerstermijn 18 maanden. Moet het hulpmiddel binnen deze termijnen vervangen worden? Dan vraagt de leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor stoelen aangepast aan functiebeperking. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Bij een gecontracteerde leverancier leent u het hulpmiddel. U betaalt geen eigen risico. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier dan koopt u het hulpmiddel. U betaalt dan wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die thuis een stoel met bijzondere aanpassingen nodig hebben om te kunnen zitten of opstaan en zitten.

Wat krijgt u vergoed?

We vergoeden alleen stoelen met een of meer van de volgende aanpassingen:

  • specifieke polstering (zorgt voor drukverdeling)
  • een abductiebalk (houdt lichaamsdeel op zijn plek)
  • een arthodesezitting (zitting die bij de bovenbenen in 2 stukken verdeeld is)
  • pelottes voor zijwaartse steun (soort kussentje dat druk geeft op een bepaalde plaats)

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een aangepaste stoel ergens anders, bijvoorbeeld op uw werk of dagbesteding. U kunt hiervoor terecht bij het UWV.

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend arts, ergo- of fysiotherapeut.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Soms moet u zelf toestemming aanvragen met het aanvraagformulier hulpmiddelen. Bespreek dit met uw leverancier.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn voor mensen korter dan 1.50 meter is minimaal 2 jaar. Voor kinderzithulpmiddelen is de gebruikerstermijn 18 maanden. Moet het hulpmiddel binnen deze termijnen vervangen worden? Dan vraagt de leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor stoelen aangepast aan functiebeperking. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderZorgengeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Bij een gecontracteerde leverancier leent u het hulpmiddel. U betaalt geen eigen risico. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier dan koopt u het hulpmiddel. U betaalt dan wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die thuis een stoel met bijzondere aanpassingen nodig hebben om te kunnen zitten of opstaan en zitten.

Wat krijgt u vergoed?

We vergoeden alleen stoelen met een of meer van de volgende aanpassingen:

  • specifieke polstering (zorgt voor drukverdeling)
  • een abductiebalk (houdt lichaamsdeel op zijn plek)
  • een arthodesezitting (zitting die bij de bovenbenen in 2 stukken verdeeld is)
  • pelottes voor zijwaartse steun (soort kussentje dat druk geeft op een bepaalde plaats)

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een aangepaste stoel ergens anders, bijvoorbeeld op uw werk of dagbesteding. U kunt hiervoor terecht bij het UWV.

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend arts, ergo- of fysiotherapeut.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Soms moet u zelf toestemming aanvragen met het aanvraagformulier hulpmiddelen. Bespreek dit met uw leverancier.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn voor mensen korter dan 1.50 meter is minimaal 2 jaar. Voor kinderzithulpmiddelen is de gebruikerstermijn 18 maanden. Moet het hulpmiddel binnen deze termijnen vervangen worden? Dan vraagt de leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor stoelen aangepast aan functiebeperking. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn
Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.
WhatsApp
Wij helpen je graag.
Stel je vraag over je zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens. 
Zorgkosten declareren
Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.