Schade melden

Meld je schade eenvoudig online.

Een schade brengt vaak gedoe met zich mee. Daarom maken we het eenvoudig voor je. Een schade melden regel je snel en makkelijk online, waar en wanneer je wilt.

Ga aan de slag.

Duidelijkheid voordat je meldt.

Wil je weten wat je kunt doen of verwachten voordat je schade meldt? We helpen je graag verder.

  • beantwoord een paar simpele en korte vragen
  • krijg meer duidelijkheid voor jouw situatie
  • goed voorbereid: weet wat je nodig hebt

Direct schade melden.

Meld je schade eenvoudig online via Mijn Interpolis. Ook voor het melden van een diefstal of het annuleren van een reis.

  • voeg direct foto's en documenten toe
  • geen wachttijd aan de telefoon
  • binnen 5 minuten gedaan

    Online melden is makkelijker dan je denkt.

    Binnen 4 simpele stappen heb je het al gemeld. Beslis zelf of het wat voor je is.

    Stap 1: Beantwoord een paar vragen.

    Klik op het antwoord dat het beste past bij jouw schade, diefstal of annulering.

    Stap 2: Vertel kort wat er is gebeurd.

    Geen probleem als je niet alles weet. Zeg in eigen woorden wat je wel weet.

    Stap 3: Voeg foto's en documenten toe.

    Niet bij de hand? Voeg ze later eenvoudig toe in Mijn Interpolis of via onze app.

    Stap 4: Klaar? Klik op verzenden.

    Wij bellen of mailen je meestal binnen 48 uur. Je hoort dan of je schade verzekerd is of dat er nog bijzonderheden zijn.

    Meld eenvoudig online.

    Online melden
    24/7 beschikbaar.
    Eenvoudig online een melding maken van schade, diefstal of annulering. Wanneer het jou uitkomt.
    Online melden
    Binnen 5 minuten gedaan.
    Melden via onze app
    24/7 beschikbaar.
    Scan de QR-code via je smartphone camera.
    Download de Interpolis app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.

    Hulp nodig?

    Heb je een dringende vraag over je situatie of melding? We helpen je graag. Je kunt ook telefonisch melden.
    Bel ons
    Morgen bereikbaar vanaf 8.00 uur.
    Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
    Alarmcentrale
    24/7 bereikbaar.
    Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland. En bij pech onderweg. Wanneer bel je de alarmcentrale >
    Spoed
    24/7 bereikbaar.
    Bel ons als je door schade niet meer veilig kunt wonen. Zoals bij extreme wateroverlast en bij rook-, roet- en brandschade.

    Handig om te weten.

    Interpolis app

    Status van je schademelding.

    Volg je melding in Mijn Interpolis of de Interpolis app. Voeg ook eenvoudig foto's of documenten toe, als wij daarom vragen.

    Juridische hulp nodig?

    De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand staan voor je klaar. Bekijk wat wel en niet verzekerd is. En wat je kunt doen.

    Vind een Interpolis reparateur.

    Ben jij op zoek naar een snelle en vakkundige reparatie van jouw auto, caravan of camper? Dan ben je aan het goede adres bij ons uitgebreide netwerk van schadeherstellers.
    Automonteur steekt zijn hand uit en geeft een sleutel aan, zorg voor een goed onderhoud van je auto.

    Hulp bij pech onderweg.

    Meld je pech online of bel onze alarmcentrale. Onze hulpverleners voeren noodreparaties uit. Of slepen je voertuig naar de garage als reparatie niet direct kan.

    Veelgestelde vragen

    Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade of diefstal melden?

    Zo snel mogelijk. Geef je schade of diefstal online of telefonisch aan ons door.

    Hoe werkt het schadeformulier?

    Bij een ongeval of aanrijding vul je altijd een Europees Schadeformulier in, samen met de tegenpartij. Ook bij schade door een onbekende tegenpartij of door een dier waarvan de eigenaar onbekend is, vul je een schadeformulier in. Deze informatie is nodig voor de afhandeling van de schade. Heb je een vraag over het invullen of insturen van het schadeformulier? We leggen dit graag aan je uit.

    Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

    Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.

    Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.

     

    Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
    Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot 1 uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via e-mail? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.

    Wat moet ik doen als ik zelf de schade al betaald heb?

    Meld je schade online of via de Interpolis app. Voeg de gemaakte kosten met de nota's aan de online schademelding toe. Is je schade verzekerd? Dan bekijken we of op de nota gebruikelijke tarieven en prijzen staan. Geldt er een eigen risico? Dan wordt dat van de betaling afgetrokken.

    Hoe meld ik een juridisch geschil?

    Meld je zaak of geschil eenvoudig online of telefonisch. Bekijk de contactgegevens van Achmea Rechtsbijstand >

    Hoe meld ik een schade op mijn zakelijke verzekering?

    Ook een schade op je zakelijke verzekering kun je online of telefonisch melden.