Vind een glaszetter voor glasschade aan je woning.

Heb je schade aan de ruiten van je woning?

Onze ervaren en betrouwbare herstellers staan voor je klaar. In 3 simpele stappen is jouw schade snel geregeld.
  1. Maak direct een afspraak met een glaszetter bij jou in de buurt.
  2. De glaszetter controleert of je bent verzekerd en meldt jouw glasschade bij ons.
  3. Jij hoeft verder niks te doen; wij betalen de kosten aan de glaszetter.

Vul je postcode in en vind een glashersteller bij jou in de buurt.

De glaszetter:

  • Zorgt voor een noodreparatie, zodat je woning is beschermd tegen water en wind. 
  • Meet de grootte van de beschadigde ruiten op.
  • Bestelt de ruiten.
  • Vervangt de ruiten en zet de glaslatten in de grondverf als dat nodig is.
  • Geeft 1 jaar garantie op de plaatsing van het glas. En 10 jaar garantie op vocht in de ruit.

Veelgestelde vragen

Ik regel de reparatie van mijn schade zelf. Wat moet er op de rekening of offerte staan?

Kies je voor een eigen reparateur? Dan ontvangen we graag een offerte. Wij willen weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:

  • Welke werkzaamheden zijn nodig?
  • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
  • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
  • Wat kosten deze materialen?
  • Wat is het BTW percentage?
  • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?

Passen de prijzen en tarieven bij de markt van dit moment? Dan ontvang je het bedrag van de offerte. Heb je een eigen risico? Dan halen we dat bedrag van de betaling af.

Mijn ruit wordt vanwege schade vervangen. Is het overschilderen van de kozijnen ook verzekerd?

Glaslatten die beschadigd zijn door het plaatsen van een nieuwe ruit worden voor je bijgewerkt of in de grondverf gezet. Het overschilderen van het hele kozijn betalen we niet. We proberen de schade zo goed en netjes mogelijk te herstellen. We kunnen helaas niet altijd voorkomen dat er kleurverschil ontstaat bij de overgeschilderde of nieuwe glaslatten.

Wat moet ik doen als ik zelf de schade al betaald heb?

Meld je schade online of via de Interpolis app. Voeg de gemaakte kosten met de nota's aan de online schademelding toe. Is je schade verzekerd? Dan bekijken we of op de nota gebruikelijke tarieven en prijzen staan. Geldt er een eigen risico? Dan wordt dat van de betaling afgetrokken.

Ik heb schade aan het gebouw van mijn huurwoning of appartement, wat nu?

Interpolis verzekert geen appartementen of huurwoningen. Je verzekert jouw appartement meestal via de Vereniging van Eigenaren (VvE) van het appartementencomplex of je verhuurder.

 

Eigenaarsbelang en huurdersbelang zijn verbeteringen aan je appartement of huurwoning die je zelf aanbrengt. Deze verbeteringen zijn op jouw inboedelverzekering verzekerd als de verzekeraar van het gebouw hier geen dekking voor biedt. Dit staat meestal in het regelement van de Vereniging van Eigenaren of je huurcontract. Wij betalen alleen als de verzekering van de VvE of de verzekering van je verhuurder geen dekking biedt voor de schade.

 

Het gaat bijvoorbeeld om de volgende verbeteringen:

  • Verbeteringen in het appartement of huurwoning zoals schilderwerk, rolluiken en zelf geplaatste bijgebouwen.
  • Verbeteringen in de tuin, op het erf of balkon zoals planten en bestrating.
  • Een garagebox op een ander adres, alleen als deze niet zakelijk wordt gebruikt of zakelijk wordt verhuurd.
  • Het glas van je appartement of huurwoning.