Als we afspraken maken met zorgaanbieders letten we er op dat ze voldoen aan onze kwaliteits- en veiligheidseisen.
De zorg in Nederland is goed. Toch kan de kwaliteit van zorg per zorgverlener verschillen. Hoe goed is een ziekenhuis in een bepaalde behandeling? Hoe gaat het ziekenhuis met patiënten om? En hoe maken wij de kwaliteit inzichtelijk?
Wil je weten of het ziekenhuis waar je wordt behandeld genoeg ervaring heeft met jouw aandoening? Dan bel je je ZorgCoach. Want als je wilt weten waar je het best geholpen kunt worden, bemiddelt Interpolis. Wil je meer weten over verschillende behandelmogelijkheden? Onze ZorgCoaches weten de weg en zoeken naar ziekenhuizen waar veel ervaring is. Deze kennis doen wij op door contacten met verschillende zorgverleners (zoals artsen, waaronder medisch adviseurs van Interpolis) en patiëntenorganisaties.
Direct een ZorgCoach spreken? Neem contact op met de Interpolis Zorglijn.
Wij spreken omzetplafonds af met gecontracteerde zorgverleners. Dit betekent dat wij ieder jaar afspreken hoeveel geld zij krijgen om zorg te verlenen. Er is dan maar beperkt toegang. En soms is het geld dus op. De zorgverlener vertelt je misschien dat hij je dit kalenderjaar niet kan behandelen. Gelukkig kopen wij binnen je regio voldoende zorg in. We helpen je graag een andere zorgverlener in de buurt te vinden. Zo blijft de zorg voor iedereen betaalbaar en toegankelijk.
Voor spoedeisende zorg kun je altijd bij het ziekenhuis terecht. En lopende behandelingen moet het ziekenhuis afmaken.
Voor welke zorg worden omzetplafonds afgesproken?
Omzetplafonds worden afgesproken met ziekenhuizen, GGZ-zorgverleners en wijkverpleegkundige zorgverleners. In de zorgzoeker zie je welke zorgverleners een omzetplafond hebben.