Zoek in de Zorgzoeker op zorgsoort 'huisarts' en je postcode. Je ziet dan een lijst met huisartsen bij jou in de buurt. Maar let op: je ziet hier niet of de huisarts plek heeft. Ga naar de website van de huisarts om dit te checken. Staat het niet op de website? Bel de huisarts dan even op.
Niet elke huisarts neemt patiënten over die willen wisselen
Maar je kunt wel aan elke huisarts in je omgeving vragen om over te stappen. Is dit mogelijk? Dan schrijf je jezelf in bij je nieuwe huisarts.
Heb je een klacht over je huisarts?
Bespreek de situatie eerst met je huisarts zelf. Zo weet hij of zij waarom je niet tevreden bent. En kunnen jullie samen kijken naar een oplossing. Komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van je huisarts. Diegene kan een gesprek begeleiden tussen jou en de huisarts. Lost een gesprek het probleem niet op? Vraag advies aan Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Of ga naar Landelijk Meldpunt Zorg. Let op, zij lossen het probleem niet op. Dit is de verantwoordelijkheid van de huisartsenpraktijk zelf. Meer informatie vind je op www.igj.nl.
Aanmelden als huisartszoekende
Ben je op zoek naar een nieuwe huisarts, maar is er geen plek? Meld je dan aan als huisartszoekende. Dan zetten we je op de wachtlijst van Achmea. Zodra er weer plek is, krijg je van ons bericht via mail.
Goed om te weten: wij geven je alleen een seintje. De huisarts bepaalt of je patiënt kunt worden van de praktijk.