Hypotheekbescherming

Veelgestelde vragen

Hoe snel meld ik arbeidsongeschiktheid of werkloosheid?

Meld je arbeidsongeschiktheid of werkloosheid zo snel mogelijk telefonisch aan ons. In ieder geval binnen 4 maanden. Wij sturen je dan de informatie over wat je verder moet doen voor je levensverzekering.

 

Werkloosheid
Je hebt alleen recht op een uitkering als je daarvoor minimaal 26 weken, 16 uur per week, werkte.

 

Arbeidsongeschiktheid

  • Ben je in loondienst? Meld je eerst ziek bij je werkgever. Of het UWV als je bijvoorbeeld uitzend- of oproepkracht bent. Wacht dus niet tot de WIA-beoordeling, die vindt pas na 2 jaar ziekte plaats.
  • Ben je ondernemer? Meld je dan ziek bij ons.

Wat doet Interpolis nadat ik arbeidsongeschiktheid of werkloosheid meldde?

Na je melding krijg je van ons een brief met een formulier. Op het formulier lees je welke informatie wij nog van je nodig hebben. Stuur deze informatie zo snel mogelijk per post naar ons terug. Je krijgt daarna binnen 10 werkdagen een reactie van ons.

Ik ben arbeidsongeschikt of werkloos. Welke veranderingen moet ik doorgeven?

Heb je al een melding gedaan op je Hypotheekbescherming? Dan moet je ons bij deze veranderingen informeren:

  • Je hebt een nieuwe baan.
  • je bent (gedeeltelijk) hersteld.
  • Het UWV heeft een besluit genomen over de Ziektewetuitkering, Werkloosheidsuitkering of WIA-uitkering.
  • Je bent gestart als zelfstandig ondernemer.

Kan ik de verzekering stopzetten als ik (tijdelijk) geen hypotheek heb?

Je kunt maximaal 3 jaar verzekerd blijven zonder dat je een hypotheek hebt. Dit noemen we onze ‘overbruggingsregeling’. Heb je jouw hypotheek gestopt of afbetaald en neem je geen nieuwe? Beëindig dan je Hypotheekbescherming via Rabobank.

Moet ik een uitkering opgeven als inkomen aan de belastingdienst?

Nee, omdat de premie niet van de belasting aftrekbaar is ontvang je het verzekerd bedrag als een netto uitkering. Daarom ontvang je ook geen jaaropgave.

Contact over je hypotheekbescherming?

De Rabobank helpt je graag als je een vraag hebt over je verzekering of het wijzigen ervan.
Vragen over de verzekering
Bel met Rabobank. Zij helpen je graag.
Rabobank helpt je graag met alle vragen rondom jouw verzekering. Ook voor vragen over het wijzigen van je verzekering.
Arbeidsongeschiktheid of werkloosheid doorgeven
Bel ons. Wij helpen je graag.
Raak je arbeidsongeschikt of werkloos? Meld dit dan telefonisch bij ons. Wij helpen je verder.