Jouw arbeidsongeschiktheidsverzekering is vernieuwd. We leggen uit wat er verandert.
Jouw verzekering krijgt een nieuwe naam én verbeterde voorwaarden.
Jouw arbeidsongeschiktheidsverzekering krijgt een nieuwe naam: Interpolis AOV. We hebben ook de voorwaarden vernieuwd. De verzekering wordt hierdoor nog flexibeler. Wist je dat je het verzekerd bedrag nu met 15% kunt verhogen zonder dat je een nieuwe gezondheidsverklaring hoeft in te vullen? En dat je de verzekering dagelijks kunt opzeggen? Benieuwd naar alle aanpassingen? Bekijk dit in het verschillenoverzicht met de nieuwe voorwaarden.
Wat verandert er voor jou?
De dekking blijft gelijk. Goed om te weten: Het nieuwe product en een verandering in de voorwaarden zorgen niet voor een wijziging in de premie. De premie kan wel hoger zijn omdat je een jaar ouder wordt. Of omdat je minder korting krijgt.
Je polisblad vind je vanaf nu in de Berichten Inbox van Rabobank.
Je vindt de Berichten Inbox in Rabo Online Bankieren en in de Rabo App. Een veilige omgeving die je 24/7 kunt bereiken. En: minder papieren post is beter voor het milieu! Je vindt het polisblad en meer informatie over je AOV ook in Mijn Interpolis. Je kunt je hier ook ziek of beter melden. Of één van onze preventiediensten aanvragen.
Welke informatie ontvang je van ons?
Je ontvangt 2 maanden voor de verlenging van je verzekering een brief. Daarin vind je een persoonlijk verschillenoverzicht met een toelichting. Een paar dagen voor de verlenging krijg je een bericht met het polisblad in de Berichten Inbox van Rabobank. Rabobank stuurt je hierover ook nog een e-mail. Niet alle polissen zijn online te bekijken. Wil je jouw polisblad ook via de post ontvangen? Dat kan. Bekijk de veel gestelde vragen.
Ook interessant voor jou?
Het laatste nieuws over de verplichte AOV.
Verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid wordt verplicht.
Verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid wordt verplicht voor alle ondernemers, niet alleen de groep zzp’ers. Het kabinet maakte zijn voornemens hierover bekend. Wanneer wordt de nieuwe wet ingevoerd en wat betekent dit voor jou als ondernemer?
We helpen je tegenslagen te voorkomen en gezond te blijven.
We vinden het belangrijk dat jij als ondernemer goed voor jezelf zorgt. Natuurlijk kun je op ons rekenen als je arbeidsongeschikt raakt. Maar liever houden we je gezond. Daarom bieden we oplossingen en diensten waarmee jij meer grip hebt op jouw situatie. Jij kiest wat je wil gebruiken. Wij vergoeden de kosten.
Arbeidsongeschikt raken: je hoopt dat het je nooit overkomt. Het kan jouw plannen flink in de war schoppen als je (tijdelijk) niet kunt werken door ziekte of een blessure. Het liefst voorkom je dit. Maar als je toch met uitval te maken krijgt, hoe regel jij dan je inkomen? Als eigen baas ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Ontdek wat een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) voor jou kan betekenen.
Om onze verzekeringen actueel te houden en ervoor te zorgen dat je goed verzekerd blijft, vernieuwen wij onze verzekeringen regelmatig. Vanaf 1 juni 2024 krijgen nieuwe klanten de nieuwe voorwaarden. Klanten die al een AOV bij Interpolis hadden krijgen die nieuwe voorwaarden ook, zodra wij de polis verlengen.
Waarom staat mijn beroep of beroepsomschrijving niet op het polisblad van mijn AOV?
Wij hebben de omschrijvingen van de beroepen vernieuwd. Daardoor staat er misschien een andere omschrijving op je polisblad. Herken je jouw beroep niet? Neem contact op met Rabobank.
Waarom zijn er clausules verwijderd op het polisblad van mijn AOV?
Sommige clausules zijn niet meer nodig. Bijvoorbeeld omdat de tekst van de clausule in de voorwaarden van de vernieuwde AOV staat. Daarom verwijderen wij die clausules.
Wat is een Bedrijfslastenverzekering?
De Vastelastenverzekering en Waarnemingskostenverzekering uit het InkomensZekerPlan komen nu samen in 1 dekking: de Bedrijfslastenverzekering. Dit is een verzekering die de vaste lasten en/of extra kosten van een waarnemer dekt op het moment dat je arbeidsongeschikt wordt.
Kan ik het polisblad van mijn Interpolis AOV ook digitaal krijgen, of alleen via de post?
Je kunt je voorkeur aanpassen bij Rabobank. Dit doe je eenvoudig via rabobank.nl.
Soms is het niet mogelijk de documenten digitaal te ontvangen. Bijvoorbeeld als:
De verzekeringnemer op de polis niet gelijk is aan de verzekerde. Dat is het geval wanneer de verzekering op naam van het bedrijf staat.
Je geen (werkende) Berichten Inbox bij Rabobank hebt.
Krijg ik ook de vernieuwde Interpolis AOV als ik (voor een deel) arbeidsongeschikt ben?
Ja, ook dan krijg je de nieuwe verzekering. Alleen gelden de oude voorwaarden nog zolang je arbeidsongeschikt bent. De nieuwe voorwaarden gaan 28 dagen nadat je hersteld bent in. De verlenging van de AOV heeft geen gevolgen voor de hoogte van je uitkering.
Hoe pas ik de betalingstermijn of betaalwijze aan van mijn AOV?
Je kunt je premie per maand, kwartaal of per jaar betalen. Wil je de betalingstermijn aanpassen? Of betalen via een automatische incasso? Bel dan met Rabobank via telefoonnummer (088) 722 66 66. Aanpassen van automatische incasso naar betaling per betaalbrief is niet mogelijk.
Is jullie bankrekeningnummer veranderd voor het betalen van de AOV-premie?
Ja, ons bankrekeningnummer is veranderd. Maak je zelf jouw premie over? Vergeet dan niet het bankrekeningnummer aan te passen in het adresboek van je bank. Ons bankrekeningnummer vind je op de betaalbrief.
Waar vind ik de betaalbrief?
Die ontvang je per post. De betaalbrief staat niet in de Berichten Inbox bij Rabobank.
Wat als ik een andere vraag heb over mijn AOV?
Staat je vraag er niet bij? Bel dan met je adviseur van Rabobank. Het telefoonnummer is (088) 722 66 66. Of neem contact op via de Rabo App. Je kunt ook kijken op de website van Rabobank.