Je zakelijke auto of bestelbus is gestolen. Dat is vervelend. We leggen graag uit wat je nu moet doen en hoe je de diefstal bij ons meldt. Zo wordt alles goed geregeld en kunnen wij meteen voor je aan de slag.
In 3 stappen naar een oplossing.
Doe aangifte.
Doe zo snel mogelijk aangifte van diefstal bij de lokale politie. Ook als je auto in het buitenland gestolen is.
Registreer de auto als gestolen.
Dit doet je bij het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit. Hiervoor heb je je kentekenbewijs, je meldcode (de laatste 4 cijfers van je chassisnummer) en groene kaart nodig.
Meld de diefstal bij Interpolis.
Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Je mag ons natuurlijk ook bellen als je direct iemand wilt spreken. Hoe sneller je melding binnen is, hoe eerder we je kunnen helpen.
Is je auto in het buitenland gestolen?
Doe dan aangifte bij de politie in het land waar je auto is gestolen. Neem contact op met de Interpolis Alarmcentrale. Meld bij terugkomst in Nederland de diefstal ook bij de Nederlandse politie. Neem daarvoor een kopie van het proces-verbaal mee.
Wanneer betalen wij?
Bij een gestolen auto houden wij een termijn van 30 dagen aan. Na 30 dagen gaan wij over tot betaling en beëindigen we de autoverzekering 1 dag na de datum van diefstal .
Je auto wordt binnen 30 dagen teruggevonden. Wij melden het kenteken weer aan vanaf de datum dat de auto is teruggevonden.
Je auto wordt ná 30 dagen teruggevonden. We hebben je al uitbetaald; de auto wordt automatisch eigendom van Interpolis.
Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt
Online melden
24/7 beschikbaar.
Je kunt eenvoudig je schade online melden. En altijd als het jou uitkomt. Wel zo fijn.