Autoverzekering

Veelgestelde vragen:

Waar vind ik mijn schadevrije jaren?
Op je polisblad staat het aantal schadevrije jaren. Deze vind je in de Interpolis App of in Mijn Interpolis.
Kan ik de schade aan mijn auto beter laten uitkeren of zelf betalen?
Soms is het goedkoper om de schade zelf te betalen. Je bouwt no-claimkorting op door schadevrij te rijden. Bij het melden van een terugvalschade, verlies je een deel van deze korting en ga je meer premie betalen. Bij een laag schadebedrag is zelf betalen daarom vaak voordeliger dan schade te melden. Je kunt ook eerst de schade melden en achteraf terugbetalen. Je krijgt dan de eventueel teveel betaalde premie terug en het aantal schadevrije jaren wordt hersteld. 
Welk eigen risico heb ik op de autoverzekering?

Op de Alles in één Polis autoverzekering kun je kiezen voor een vrijwillig eigen risico van € 150,- of € 300,-. Je hebt geen verplicht eigen risico. Heb je een AutoBewust autoverzekering? Dan kun je kiezen voor een vrijwillig eigen risico van € 300,- of € 500,-. Je hebt een verplicht eigen risico van € 150,-.

 

Het eigen risico is het bedrag dat je bij een schade zelf betaalt. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie.

Wat is een schadeformulier en wanneer moet ik deze invullen?
Ben je met jouw auto betrokken bij een ongeval of aanrijding? Dan vul je altijd een schadeformulier in samen met de tegenpartij. Je vult het schadeformulier ook in bij schade door een onbekende tegenpartij of door een dier waarvan de eigenaar onbekend is.
Ik heb schade aan of door mijn auto. Is dit verzekerd en wat moet ik doen?
Wil je weten of de schade aan je auto is verzekerd? Heb je schade met je auto aan een ander veroorzaakt? Of heb je schade en wil je schade melden en weten hoe wij deze schade herstellen? Wij leggen het graag aan je uit.

Contact over je autoverzekering?

Rabobank helpt je graag verder.

Chat met Rabobank

Eenvoudig online.
Chat via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. Rabobank staat voor je klaar. 

Bel met Rabobank

Zij helpen je graag.
Rabobank helpt je graag met alle vragen rondom jouw verzekering. Ook voor vragen over het wijzigen van je verzekering.

Schade of diefstal melden:

Of voor vragen over je gemelde schade.

Melden via onze app

24/7 beschikbaar.
Scan de QR-code via je smartphone camera.
Download de Interpolis app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.

Online melden

24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 

Bel ons

maandag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 

Alarmcentrale

24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland. En bij pech onderweg. Lees meer over de alarmcentrale.